....Aku Tetap Aku...

CER cite...CER cite...(**)

My photo
hye..ni hao?wo jiao Ainyer...wo hen ke ai...hahaha.... eceh2...dh lma xckp mandarin... okla..mula berblogging dh agak lama..tp dibiarkan berhabuk dan menjadi tempat jin bertandang dan bertendang..hahahaha... berblogging suka-suka ati...

KawaN-KawAn Ainyer..

Jernihkan Kekeliruan...



----Salam----

Dengan Nama Allh yg Maha Penyayang Lagi Maha Mengasihani


hyee semua....salam jumaat yg amat mulia...
arini jumaatkan Soooo...aku nak bg ckitla story yg lebh keagamaan dan membuka bji mata dan otak kita utk memikir sejenak...
sebenrnya entryni ditulis bila aku terbca 1 artikel di fb...
Sooooo aku nk kupasla ckit
sebb aku surelah msh ramai diluar sana yg xtau lg.......



citepe ek cik lehani nak cite????
okla kita Zooooommmm dulu..............................................................................................................






ok2...gambr peni ekk???korang taukan nila gambr Masjid  Al-Aqsa...
tp de 2la....yg mana stu ekk???
cer teka.......cer teka........

Nila jwpannya.....................Zoooooooooooooooommmmmmmmmmmm....







masji yg kubh kuningtu namanya Al-Sakhrah,dibina oleh israil berdekatan dngn masjid Al-Aqsa..


pe yg intersting dicni aku nk cite ekk????
disinila Nabi Muhammad S.A.W...naik buraq dlm peristiwa Isra' Mikraj...
pe ek kaitan antra 2 masjidni???mesti korang tertnyakan!!!kan!!!
mesti de yg kta gak biarla dua2 still masjid.....dua2 leh guna utk ibadh....


kla mai cni cek nak cite ckit......
korang taukan masjid Al-Aqsa adalh kiblat pertama umat islam sebelum MasjidilHaram di Mekah...
sewaktu Nabi Muhammad hendak naik kelangit (Isra Mikraj)
de 1 batu yg besar tempat Nabi pijak dan juga ingin ikut Baginda tetapi dihalang..
dan batutu still ada sampai sekarang dan still perapung tanpa sebrang tiang...
dimana lokasi btutu ekkk????
jwpannya di Masjid Al-Sakhrahnila....




SEE...SEE....MasyaAllah.....
dengan pemikiran logikpun camnela btu sebesrni leh tergntungkan tnpa sebrg tiang....


tp yg sedihnya....kerana masjid Al-Sakhrahni dibina oleh Israil...
diaorang telh membina tiang2 utk menyokong batuni utk mengaburi mata semua orang...
untuk tdk memprcayai sejrh agama kita dan kekuasaan Allah..


..................................................................................................




Hanila gambar flying stone sekarang...........


untuk pengetahuan korang...tempat buraq menunggu Rasulullah still ada disini....(area 2 masjidni)
tp malangnya tempat tu dijadikan tempat ibadat Yahudi sekarang....
maka hilangla 1 lagi sejarah agama kita
tujuannya mudah.....
utk mengaburi mata semua dan memesongkan umat kita....


OKLA DISINILA KAITANNYA..........israil mahu megelirukan dan membuatkan orang Islam sendiri percya masjid Al-Sakhrah adalh masjid Al-Aqsa....
tujuannya untuk meruntuhkan Al-Aqsa kerana inilah sebenrnya masjid umat Islam...
nak bukti?????
try korang google image...gambar mana bnyk kuar  bila ditulis masjid Al-Aqsa...
MasyaAllah.....


Sooooooooo.....nila pelajaran sejrh Islam ckit arini.....
sowila akuni xpandai sgt...tp nila pe yg aku tau dan nk dikongsi bersama.
yg penting kita berfkir dan kembali kepadaNYA..






SALAM JUMAAT @-@






0 Berbual:

Post a Comment

Copyright@2012-2020.all reserved by Ainyer-Aku Tetap Aku