....Aku Tetap Aku...

CER cite...CER cite...(**)

My photo
hye..ni hao?wo jiao Ainyer...wo hen ke ai...hahaha.... eceh2...dh lma xckp mandarin... okla..mula berblogging dh agak lama..tp dibiarkan berhabuk dan menjadi tempat jin bertandang dan bertendang..hahahaha... berblogging suka-suka ati...

KawaN-KawAn Ainyer..

Renung2kan....dan selamat menilai

salam....
wah arini aku didlm mood menulis....hehehe...
xdala sebenrnya ni adlh slh satu cra utk aku melepskan tensen dan segala mcm mslh diotakni...hehehe...
uuuurmmm.....sebenrnye td blik dr keja aku adala tengok stu citeni....cam cite teladanla....
dri cite tu aku dapat satu ayat yg best dan bermkna sbnrnya bg aku.....
camnila kira2nya...

"jgn kita menilai seseorg itu drp luaran....xsemstinya yang nampak baik itu,baik dan akhir nanti syurga adalh utk dia..kerana kita xtau ati dan kejujuran dia sebenrnya....dan jgn menilai yg bruk itu jht dan neraka miliknya...kerana kita xtau hbgn dia ngan Allah dan setiap manusia leh berubah"

bestkan ayatni??....
aku terpkirla...kita sebenrnya terlalu bnyk bwt dosa..dan kdg2 kita xsedarpun....
kdg2 kita hnya pandai menunding jr kat orang bila sesuatu perkara terjdi....
mmg sukar sebenrnya mengaku sesuatu keslhn...tp kdg2 mengakui kesalhn itu lg manis dr menipu...(korang pernh rasa x???)

lg stu....manusiani mudh ngaku beriman....ramai aku jumpa org cam tu...ye diaorng pakai tudung...tutup aurat...sembhyang...puasa....tp msh de sebenrnya kekurgn yang kita lalai menilai pd diri kita...
aku slalo kata "orang yg beriman xkan sekali2 mengaku diri dia orng beriman" btoikan???
xsemestinya bertudung litup tu ati dia baik....dan xsemstinya yg free hair tu jhtkan???
tp tula manusiani slalo alpa.....aku bkn nak tunding jr kat sapa2...yes akupun biasa2jer...msh bnyk kelemahan aku kena perbaiki....so...kita sama2la muhasabh dri dan perbaiki utk menjdi yang lbh bek...Insyaallah....

sama2la kita berubh dan berdoa....xslhkan berdoa utk orng len???wlaupun kita xkenai....yang terbaik utk semua saudra seagama kita....doala utk kebhgiaan,kejayaan,kekayaan dan segalanya bersama.....
Insyaalh orng len gak akan mendoakan kita...yang penting jgn takbur dgn apa yg kita miliki kerana sekelip mata bleh hilang begitu shja...







0 Berbual:

Post a Comment

Copyright@2012-2020.all reserved by Ainyer-Aku Tetap Aku